Case study – Wdrożenie Software Asset Management w SGB-Bank S.A.
Jakie wyzwania spotkały nas podczas realizacji projektu?
Kierownictwo SGB-Bank S.A. w swojej działalności stara się polegać na dobrym zrozumieniu infrastruktury IT, aby móc realizować strategię i założone cele biznesowe. Jednak – podobnie jak wiele zespołów IT – miało trudności z zebraniem i należytym przetwarzaniem informacji z różnych systemów, próbując zrozumieć, jakie zasoby są realnie wdrożone i realnie użytkowane w całej organizacji.
Dostrzeżono potrzebę posiadania dedykowanego rozwiązania do zarządzania zasobami oprogramowania (Software Asset Management). Miało to pomóc:
- uprościć analizę posiadanego i użytkowanego oprogramowania, zarówno w kontekście zarządzania środowiskiem IT jak i odnowień kontraktów licencyjnych,
- określić faktyczne zapotrzebowanie na licencje dla bieżącej konfiguracji.
Korzyści ze współpracy dla naszego Klienta:
Bazując na danych dostarczanych przez Certero oraz doświadczeniu Advatech mogliśmy wprowadzić wiele zmian i udoskonaleń w naszej organizacji. Należą do nich procesy:
- Utrzymywania kompletności i jakości inwentaryzacji
- Wprowadzania danych z dokumentacji o posiadanych licencjach
- Interpretacji danych inwentaryzacyjnych z wykorzystaniem raportów, wykresów, alertów
- Okresowego tworzenia bilansów
- Symulacji zmian w sposobie korzystania z oprogramowania
Co zyskaliśmy po wdrożeniu projektu SAM?
- Zdolność oceny kompletności i zasadności wsparcia technicznego dla oprogramowania
- Dane do odnowień umów ramowych
- Dane dla optymalizacji i modernizacji
- Możliwość oceny zapotrzebowania na licencje w nowych projektach
- Dane do tworzenia budżetów
- Dane audytowe
Ww. zmiany usprawniły proces zarządzania zasobami oprogramowania w rezultacie realizując cel naszej inwestycji w Certero, tj. znaczne oszczędności finansowe.
Jakie aspekty współpracy wpłynęły na zadowolenie klienta?
- System Certero jest w 100% zaprojektowany, aby realizować wszystkie wyzwania związane z nowoczesnym
- Software Asset Management Możliwość wykorzystania danych z systemu Certero w innych zastosowaniach:
- Monitorowanie postępów różnych prac administracyjnych, jak np.: migracji systemów operacyjnych, instalacji oprogramowania czy uaktualnień
- Certero to źródło danych do CMDB * Współpraca z integratorem zwłaszcza kompetencje, terminowość i responsywność
Informacje o SGB-Bank S.A.:
Założony przez Banki Spółdzielcze SGB-Bank S.A. działa od 1990 roku i pełni funkcję banku zrzeszającego w Spółdzielczej Grupie Bankowej.
W jej skład wchodzą ponadto 192 Banki Spółdzielcze z województw: wielkopolskiego, zachodniopomorskiego, pomorskiego, dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, łódzkiego i lubuskiego.
Spółdzielcza Grupa Bankowa zatrudnia ok. 12 000 pracowników i obsługuje ponad 1,5 mln klientów.
Strategicznym celem SGB-Banku S.A. jest stworzenie nowoczesnej grupy bankowej, dysponującej najnowocześniejszymi technologiami, konkurencyjnej wobec banków komercyjnych i funkcjonującej w oparciu o trwałą i aktywną współpracę z Bankami Spółdzielczymi SGB.
Opinia Dyrektora Departamentu Informatyki w SGB-Banku S.A.
„Po prawie roku od zakończenia wdrożenia systemu Certero mogę stwierdzić, że wybór Certero i Advatech to była właściwa decyzja. Dane dostarczane przez system Certero są kompletne i zawsze aktualne, dzięki temu stanowią podstawę do decyzji związanych z zarządzaniem licencjami. System Certero wraz z wprowadzonymi procesami SAM pozwalają racjonalnie planować zakupy i oszczędnie gospodarować licencjami w ramach rozwoju naszego Banku.” Piotr Mazur, Dyrektor Departamentu Informatyki w SGB-Banku S.A.